čtvrtek 27. září 2007

Vylet po Korei - prochazka Busanem, budhisticky chram a dalsi zajimavosti

Vcera jsem si udelal prochazku po Busanu. Jak jsem uz posal, je to primorske asi 4milionove mesto. To taky vypovida o jeho rozloze. Je strasne velke, takze jsem ho urcite cele neprosel, ale videl jsem hodne:) Navstivil jsem muzeum moderniho umeni, expozici Bexoc, Muzeum moderni historie mesta, Pusanskou vez, ze ktere je nadherne videt cele mesto, ktere jsem samozrejme nafotil. Docela Busanu zavidim to, ze je to primorske mesto. Kdyby jsme meli v Cechach more a meli nejake primorske mesto, urcite by bylo nejhezci:) Proste nadhera.
Vecer jsme s nasimi korejskymi prateli zasli na veceri. Zasli jsme do restaurace, ktera je tvorena 2 patry. V prvnim patre to vypada jako na prodejne zivych ryb. Nektere druhy ani nevim, jak bych pojmenoval, protoze jako ryby temer ani nevypadaji (vse bude na fotkach). Tam se ryby zaplati, hned je zabiji a vukuchaji a pak odejdete s nejakou cisnici o patro vys, kde jsou stolky a po chvilce vam ty ryby nesou upravene. K tomu samozrejme misticky s omackami, korenim a zeleninou. Trochu mi vadilo, ze ryby byly udelane jan tak temer na syrovo. Zadne koreni nic takoveho jako u nas. To vse jsme si michali az na stole. Bylo to zvlastni, ale jakymsi zpusobem docela dobre. Skvela zkusenost:)
Fotky budou pozdeji. Jelikoz se vracime v sobotu, tak budou nejpozdeji v sobotu;)

Dnes jsme se vydali autem na malou vyjizdku do nedalekeho budhistickeho klastera. Ten klaster je umisten v horach za mestem v nadherne prirode. A asi je to jeden z mala klasteru, ktery skutecne funguje jeste tak jak ma, protoze neni cely pristupny a bylo tam velice moc mist, kam se obycejny clovek podivat nemohl.
Po navsteve klastera, ktera nam zabrala cely den jsme zasli na chvilku na plaz pockat na korejce, se kterym jsme se vydali k pamatniku svobody. Odtud je tak jako z Pusanske veze videt na cele mesto. Jelikoz jsme tam byli dost pozde, tak jsme videli krasne nasvicene cele mesto.
Teste se na fotky:)


Muzeum moderního umění


Tohle mě velice potěšilo:)


Pohled na Busan z městské věže.

Fotky ZDE.

P.S.: Pusan a Busan je jedno a to samé. Korejci to nerozlišují. B a P je pro ně téměř to samé

1 komentář:

Vojta řekl(a)...

Pusan se mi taky moc líbil. Šel jsem v noci na rozhlednu, ale už byla zavřená, i tak jsem byl ale docela vysoko a druhý den za světla jsem tam byl znova.