úterý 20. ledna 2009

České názory v diskusích... potřetí a snad už naposled ;)

Tak si brouzdám po netu a na mém oblíbeném zpravodajském serveru iDnes jsem narazil na, pro mě celkem vtipný, článek, který tak nějak navazuje na moje narážky na "české názory v diskusích".
Článek má titulek "První odsouzený bloger se musí omluvit za puncovaného blbce". Už samotný název mě naprosto zaujal a článek jsem přečetl.
O co jde? Ve stručnosti:
  • Martin Ondreját napsal pod nějaký článek do diskuse názor: „Když si potomek, dejme tomu syn přivede domů přítele, feťačku, kriminálnici nebo echtovní cikánku, tak máte zaděláno na problémy do konce života. Avšak riziku s homosexuálním potomkem lze předejít pořízením si alespoň dvou potomků (jeden bude nejspíš normální a snese vnoučata). Adaptované cikánky, asiatky nebo afričanky mohou rodit vnoučata stejně jako evropanky, tudíž rodič může být v klidu.
  • načež autor článku Michal Matoušek mu naštvaně něco odpověděl, což obsahovalo i výrazy jako "puncovaný blbec" a "rasistický rypák"
  • Ondreját Matouška zažaloval a spor tak nějak vyhrál
  • Matoušek se musí dopisem omluvit za výraz "puncovaný blbec"
V první řadě musím souhlasit s blogerem Matouškem. Jeho reakce byla podle mě oprávněná. Já být teď cikán, tak Ondrejáta asi zažaluji za jeo rasistický názor.
No ale o tom mluvit nechci. Co to pro nás vlastně znamenná? Můžeme teď být za cokoliv co napíšem zažalováni? Je výraz "blbec" ještě v pořádku ale "puncovaný blbec" už není? Souhlasím s tím, že by se měla dodržovat jakási netiketa a v diskusích sprostě nemluvit, ale být prohrát soud s výrazem "puncovaný blbec", no tak to mě teda podržte (a věřte, že teď jsem skutečně nechtěl napsat slovo "podržte" :P ).
Každopádně jak je vidět na různých serverech, kde se diskuse kvůli nevhodnostem zavírají se asi nic moc neděje... Sme přeci Češi, my si budeme nadávat do "kreténů", "hovad", "debilů", "blbců", "magorů" a podobných drsněších pořád.

Žádné komentáře: