pondělí 28. dubna 2008

Delegáti a olympijská pochodeň

Ještě v neděli ráno jsem si myslel, že bude jen nudná neděle, kdy tak nějak nebudu nic moc dělat. Mýlil jsem se a neděle byla jedna z nejzajímavějších:)
Minulý týden, když jsem se vracel domů z divadelního představení hry "JUMP", jsem v metru potkal skupinku profesorů z různých univerzit v Seoulu (profesoři nekorejci). Nějak jsme se dali do řeči a pak mě pozvali tuto neděli na oběd. Řekl jsem si, proč ne, získám kontakty, zabiju tím kus neděle a ještě budu moct pokecat s novými zajímavými lidmi. Co mě ale dostalo byl fakt, že to není oběd jen tak nějaký, ale že mají jakousi velkou zahradní párty, ne které bylo pozváno několik delegátů různých zemí, hodně profesorů a lidí, kteří něco znamenají. O to to bylo zajímvější, že jsem neměl problém se s nimi bavit o čemkoliv - o problémech mezi Čínou, Tibetem a k tomu Olumpijských hrách, o politice USA a jejich radarech,... Velice příjemné poledne s ještě lepším jídlem (oni si umí holt vybrat dobré jídlo;)).
Asi ve 3 jsme končili a já se vydal na cestu domů. Dojdu ke vstupu do metra a vidím, jak předemnou někam jde skupinka Číňanů s vlajkami, nálepkami a vypadají tak nějak vesele. Musel jsem prostě vědět, kam jdou a co mají za lubem. Ale ono to gradovalo, další skupinka Číňanů, další vlajky a další a další, chvilku mě napadla otázka, zda se Číňani už nevešli do Číny a nestěhují se hromadně do Jižní Korei, což jsem hned zavrhl, protože Jižní Korea je pro ně dost malá, nakonec mi nezbylo nic jiného než se zepat.
Jelikož jsem světa znalý, pozdravil jsem čínsky "Ni Hao". V ten moment na mě všichni spustili čínsky, tak jsem musel vysvětlit, že čínsky umím jen pár věcí;). Každopádně mě vysvětlili, že tou ulicí, kde jse zrovna stáli poběží olympijská pochodeň. A to se prostě vidět musí! Okamžitě jsem dostal nálepku čínské vlajky na mikinu a jednu ve tvaru srdíčka na tvář, do ruky mi vrazili čínskou vlajku a šel jsem s nimi:) 4 hodiny jsme čekali, než se ten louda s tou pochodní připloužil, ale stálo to za to. S Číňanama byla docela sranda, hlavně, když se se mnou chtěli všichni fotit:D (doufám, že jak slíbili, tak fotky pošlou). Lépe strávené dopoledne si nemůžu představit:)

Všechny fotky ZDE.

Nakonec videa ze samotného doběhu a předání pochodně:

Žádné komentáře: