středa 6. února 2008

Nový lunární rok 4705

Moji přátelé, kamarádi, známí, zkrátka lidé, na kterých mi záleží a kteří mě znají,

chtěl bych Vám popřát příjemné vstoupení do nového roku 4705,
který bude celý ve znamení krysy.

Nebojte, nezbláznil jsem se! Dnes, zítra a pozítří se ve Východní Asii slaví největší svátek roku a to nový lunární rok. V dnešní době se již ustupuje od používání starého čínského letopočtu, ale podařilo se mi jej najít:)

Doufám, že tento rok pro Vás bude příjemný, klidný a jen a jen úspěšný!


To vše a mnohem víc (jen toho nejlepšího) Vám přeje
Jakub z Jižní Korei:)

Tak přesně takovýto E-Mail jsem dnes rozeslal snad všem, na koho mm kontkat.
Abych přiblížil tento svátek i všem ostatním, jde o svátek vycházející ze starého Čínského kalendáře.
Čínský letopočet, kalendář či jak to nazvat se dá označovat, možná lépe řečeno p
ojmenovávat třemi způsoby a to:
  1. podle zvířat. Letošní rok, tedy 2008 je ve znamení krysy. Je celkem 12 zvířat, tak jako znamení letokruhu a tudíž se všechny mění ve 12-měsíčních cyklech.
  2. podle oficiálního jména. Rok 2008 se jmenuje Wu Zi.
    Čínský kalendář má těchto jmne 60, které se mění taktéž v pravidelném cyklu.
  3. posldním označením je již zmíněný letopočet, který je letos docela už vysoký a to neuvěřitelných 4705:)
A jak se vlastně takový svátek slaví? Pro Čecha docela zvláštně. Já osobně jsem čekal obrovské oslavy, nehorázně veliké ohňostroje, ale kde nic, tu nic. Korejci slaví jinak než my. Abych to uvedl na pravou míry, tak srovnám Vánoce a Silvestr (Nový rok) či Lunární nový rok.Korejci tyto svátky slaví přesně naopak než my. Pro nás jsou Vánoce svátkem rodiny, klidu, pohody, ale korejci je slaví se svými přáteli v hospodě nad skleničkou Soju. Kdežto typická oslava Nového roku se v korei uchyluje do domovů, k rodinám, obzvláště oslavy lunárního nového roku, kde se naprosto všichni rozjedou do rodin a navštívit veškeré příbuzenstvo. Tento rok ještě navíc 3 dny volna, které jsou vždy den předem, nový rok a den po vyšli na středu, čtvrte a pátek, a když k tomu přičteme ještě víkend, tak Korejci mají 5 dní prázniny a označují to jako Super-prázdniny.

Žádné komentáře: