pondělí 4. února 2008

A co, že jsem to vlastně studoval?

Blíží se mi konec pobytu ve městě zvaném Suwon a univerzitě Ajou.
Nedávno se ke mě donesla otázka, která mě docela překvapila, ale po krátkém zamyšlení mi došlo, že jsem o tom nikdy nepsal. Otázka zněla asi takto: "A co jsi tam vlastně studoval?"
Takže asi takto. Abych mohl já nebo kdokoliv z ČVUT odjet na studijní stáž kamkoliv, tak si musí najít univerzitu, se kterou má ČVUT smlouvu a která nabízí obor nebo spíše předměty, které běžně studujeme doma v České Republice. Já to měl s Míšou trošku komplikovanější, protože den před odletem nám z Korei napsali, že se pár předmětů změnilo. Naštěstí nám v Praze vyšli vstříc a neměl by to být problém. Zapsali jsme si totiž z nutnosti i předměty, které nejsou náplní našeho studia.
Zapsali jsme si celkem 6 předmětů, z nichž 4 nám uznají na ČVUT. A to:
  • Ecodesign - předmět zaměření na navrhování (tedy postup při navrhování) produktů tak, aby byli ekologické a zatěžovali co nejméně životní prostředí.
  • Ecodesign Lab - laboratoře navazující na předmět Ecodesign. Povětšinou jsme rezebírali nějaký produkt (doslova a do písmene rozebírali - prostě součástku po součástce, jako třeba oblíbený LCD televizor Samsung či LG cca 26'') a snažili se ho analyzovat, jak moc čerpá přírodní zdroje a kde by bylo třeba něco ubrat, aby ty zdroje zatěžoval méně.
  • Human Resource Management - v překladu něco jako management lidských zdrojů. Těžko popsat o čem to přesně je. Zhruba o tom, jak rozdělovat práci, jak zorganizovat firmu a jak řešit, popřípadně se vyhnout problémům, které by mohly ve firmě nastat.
  • Industrial/Organization Psychology - o tom, jak lidé uvažují, jak se chovají v práci, o vztazích nadřízený/podřízený, o příjmání zaměstnanců a podobně.
  • Korean Language - tady asi není co dodat. Základy Korejštiny
  • Golf - někde jsme se prostě odreagovat museli:)
V Korei je zajímavé, že jsou v průběhu semestru 2 zkouškové období jedno cca uprostřed semestru a druhé na konci. Výsledná známka je složená z těchto 2 testů, z projektů zpracovávaných týmem, z prezentací.
Hodně velký důraz je dáván na samostudiu a kolektivní projekty. Korejci se holt učí pracovat v týmu;)
Jsem zvědav, jaké to bude v Seoulu a už se tam začínám docela těšit:)

Žádné komentáře: