neděle 18. května 2008

"Školní" výlet do DMZ

Je to zvláštní, jak se člověk vrací na místa, kde už jednou byl...
Škola nám nabídla jednodenní výlet do demilitarizované zóny (kde už jsem jednou byl se spolužákama s Ajou), ale jelikož jsem věděl, že jedou všichni a bude sranda, tak jsem samozřejmě jel taky;)
A vyplatilo se to. Sranda byla veliká:)
Naštěští pro mě jsme jeli do jíné části DMZ, do části, kde se severokorejci snažili prodolovat do Jižní Korei. Navštívili jsme třetí tunel, který se jihokorejcům podařilo objevit (třetí ze čtyř). Nevýhodou bylo to, že se tam nesmí fotit. Nechápu proč, protože to je jen děsně nepohodlně malý tunel (celou cestu jsem musel jít v předklonu) a vlastně tam ani nebylo moc co k focení (ale na internetu samozřejmě nějaké fotky jsou, tak jsem jednu vybral a je tady:)). Celý tunel je cca 80 metrů pod zemí, kam jsme se dostali po 11° svahu a jeho délka je něco víc než 350 m. Někde zhruba uprostřed je ocelová stěna (s dveřmi:D) a ostnatým drátem, aby se dál už nedalo jít. Po zdech byly vidět žluté značky, kterými si severokorejci značili místa, kde je potřeba dát nálože dynamitu pro další hloubení tunelu a jak jsme se později dozvěděli na videu v místním "kině", takže jihokorejci prostě jen využili toho, že se severokorejci o něco snaží a udělali z toho turistickou atrakci:) Na druhou stranu proč ne:)
Po DMZ následoval oběd, který mě tak trochu (hodně) zklamal, protože to byl vegetariánský oběd, kterého jsem se vůbec nenajedl a celý zbytek dne jsem měl dost obrovský hlad:D
Po "obědě" následovala prohlídka několika muzeí v "English Village", a to muzeum portétů a obličejů společné s monumentálně obrovskými obrazy čehosi, co nejsem schopen popsat, muzeum erotiky a muzeum starých věcí (řekněme z 50-90 let minulého století), což všem přišlo asi nejlepší, protože se na vše dalo sáhnout a vyzkoušet si:)
Po návratu zpět na univerzitu jsme se tak nějak hromadně rozhodli, že zajdeme na večeři a dali jsme si Sangapsa (grilované tlusté maso, které zrovna nemusím:D) při čemž šéf mezinárodní kanceláře Jong dotáhl láhev české Becherovky a tak jsme si hezky po česku připili;)
Po večeři jsme si ještě s Fionou zašli na Toasty do Isaca (něco jako je u nás stánek s párkem v rohlíku na václaváku, tak tady dělají pouze toasty), poněvač večeře nebyla přesně v našem stylu;)
Kdybych měl tento den ohodnotit, dostal by asi 10 bodů z 10:)

Fotky ZDE.

1 komentář:

ivan řekl(a)...

závidím :o) ivan